kreatif – seni ukir tembikai yang menarik

by MyBlogSantai on May 18, 2011

Teknik Pukau Pelanggan Teknik Pukau Pelanggan


Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera..

Hari ini, saya nak cerita tentang tembikai.. Sebab tadi saya makan tengah hari dengan jus tembikai. Peerrrggghhh!!! sedap tak terkata.. hehe

Ni bentuk buah yang asal sebelum di proses menjadi jus.

haa.. sedap tak tengok??

Bercakap mengenai tembikai ni, sebenarnya tembikai ni banyak kegunaannya selain dijadikan makanan dan minuman. Buah tembikai ini juga cukup famous pada hari-hari perkahwinan. Kenapa?? Sebab buah tembikai dijadikan sebagai hiasan.. Cantik…kalau pandai ukir.. Selalunya lelakilah golongan yang mengukir ni.. sape cakap lelaki tak boleh buat kerja perempuan?? Jom kita tengok yang dah diukir ni..

 

yang ni cantik kan?? :P

yang ni pulak unik!! boleh lukis gambar lagi tu..

yang ni saya paling suka.. cantik!!

haa,, yang ni pengukir dari Jepun.

Ada jugak ukiran untuk event2 lain..

Yang ini untuk Hari Jadi. Cantik kan??

Yang ni untuk sambutan Krismas..

Watermelon Sculpture!!

Ada jugak yang buat ukiran binatang..

Swan..

Pingu…

Nampak macam askar. Tapi tengok balik, pemain besbol rupanya. hehe

Bilalah saya nak tau buat ukiran macam ni..  Tapi, tahniah buat pengukir-pengukir yang berjaya buat ukiran ini.. Ingat senang ke nak buat?? susah tau..

Sehingga bertemu lagi dengan pelbagai yang lebih menarik.. :)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

CommentLuv badge

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: